TED'le 21 Gün

4. Gün

Aslında bugün 4. gün değil 6. gün, ama haftasonu aksamasına uğradım. Eh, olur o kadar.

Bu kısa konuşma, kişinin kendine kısa dönemli hedefler koymasıyla ilgili. Ecnebinin challenge (zorlu iş, görev, meydan okuma demiş sözlükler) dediği şey hani. Biraz zorluğu da olan, olmayanı oldurmaya çalışan kısa dönemli hedefler. Matt Cutts burada 30 gün boyunca yeni bir şey denemekten, hep yapmak istediğin şey 30 günle sınırlayarak yapmakla başlamaktan bahsediyor. Bu aslında benim tam da bu dönem üzerinde çalıştığım şeyle denk düştü. Önce şu 200 squats challange'a başladım, programı ara sıra aksatarak da olsa tamamladım! Artık bir antrenmanda ben de 200 squat yapabiliyorum, tek seferde ise 150 kadar yapabiliyorum. Şimdi spor için yeni bir program (ama yine bu şekilde bir zaman/adet hedefi olanından) bulmam gerek. TED'le 21 gün de tam da bu türden bir challenge. Aslında mantık basit ve aynı: kendini disipline et, zorla, kimyan tutarsa zaten hayatının bir parçası haline gelir. Konuşmada her ne kadar roman yazmak gibi uç örneklerle gidilse de, ayakları yere daha yakın denemelerin daha verimli olabileceğini düşünüyorum.

Hayatımda benzer şekilde, kendimi zorlayarak alıştırdığım birkaç örneğim daha var aslında. Çayı şekersiz içmeye başlamak bunlardan biri. Bir diğeri de televizyonla bağlarımı koparmak. Televizyon bağımlılığı birçoğumuzda var, belki modern dünyanın kültüründe var. Liseden itibaren yatılı okuyunca ister istemez bu bağ bende hayli zayıfladı. Evim ve televizyonum olduktan sonra, hele de yalnız yaşamaya başlayınca biraz (yaşlı tabiriyle) kafam kaldırmadığından, çoklukla da gerçekten izlemeye değer bir şey bulamadığımdan eve gelince televizyonu açmamaya, ya da haber/tartışma programlarından sonra genelde kapatmaya başladım. Dizi çılgınlığına gelince: başlamazsan dizilere de saramıyorsun. Çok sıkılınca ara sıra takılmak için mevcutta kabasını bildiğim 2-3 dizi var mesela, onları da her bölüm an be an takip etmeden de anlayabildiğimiz için kör topal idare edebiliyorum.

Şu 30 gün deneme usulü nedir derseniz, konuşma şurada: http://www.ted.com/talks/matt_cutts_try_something_new_for_30_days

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Optimum Denge Modeli - 1 Eğitimi

Can Yarısı Azerbaycan

Turist misiniz efenim? - İsviçre (4)