Yakamdan dusmeyen dussuz dusunceler-1

Dunya cok garip bir yer. Biz onu o kadar ciddiye alirken o bizimle dalgasini geciyor. Dusunurken bile acayip bir sey bu, bilmedigimiz, hatta birakin seni beni, insanligin bile bilmedigi ne yoreleri var. Uzun zamandir gorulmeyen bir tanidigi yolda gorunce "kucuk", ama lafta. Her an, yedi milyar insan ve bilmem kac trilyon canli nefes alip veriyor. Ve bir o kadar bambaska hikaye yasaniyor ayni zaman diliminde, o kadar baska dusunce, duygu, hayal, plan akip gidiyor. Dusuncesi bile garipken, gozlerimle gorunce sarsip tum dengemi yerinden oymatti. Omrumde ilk kez, 12 saat icinde olmadik cografyalari gordum. Dunya benimle, aklimla, mantigimla bire birde dalga gecti bu kez. 27 Ocak 2013 gunu, ben hayatimin 27.yilinin sonlarina yaklasmisken yepyeni bir sey daha, dilerim son olmasin, ogretti. Sabah 9da Hindistan'in guneybatisindan, yazdan, piril piril gunesten, maviliklere uzanan uzun boylu ve narin hindistan cevizi agaclarinin yogun yesilinden, rengarenk, sade ve iyi kalpli insanlarin yanindan bogazimda garip bir dugum ve gozumde bir damla yasla kalkip 4 saat sonunda bambaska bir alemde buldum kendimi. Ucagin kat ettigi masmavi deniz, keskin ve sonsuz bir sarilikla kesindi birden. Amerika'da col gordum sanmistim, yanilmisim, anlamamisim, tam gorememisim. Cocuklarin pastelboya resimleri gibi, maviligi dumduz bir hat boyunca kesen sapsari duzluk, ara ara kum tepeleri ve vadileri, tek damla su ve tek bir yesillik olmadan surdu gitti biz inene kadar. İnince de surpriz-simdiye kadar gordugum en luks havaalani, siyah-beyaz, biraz korkunc, cokca garip insanlar. Mevsim ilkbahar sonu bu kez, havada sari gunes, isitiyor ama tam da yakmiyor. Dort saatte cografya degisiyor, iklim degisiyor, insanlarin yalnizca giysileri ve dilleri degil ten rengi ve kokulari degisiyor. Bir dort saat daha. Kar, soguk, aksam. Canim bogaz, ic bulandiran plansiz sehir, her bakisimda aklimi alan ve icimi burkan Tarihi Yarimada, kah sevdigim kah nefret ettigim insanlarim, memleketim, benim guvendigim guvensiz siginagim. Al sana sekiz-on saatte dunya turu, insanlik ozeti, insanin zavalliligi, dunyanin sonsuz gucu.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Optimum Denge Modeli - 1 Eğitimi

Can Yarısı Azerbaycan

Turist misiniz efenim? - İsviçre (4)